Coldplay je postavio novi standard za dekarbonizaciju muzičke industrije, smanjujući direktne emisije CO₂ za 59% tokom svoje trenutne Music of the Spheres svetske turneje u poređenju sa 2016/17—prelazeći njihov početni cilj od 50%. Ovu redukciju, koja obuhvata produkciju koncerata, transport opreme i putovanja tima, verifikovao je MIT.
Bend je ovo postigao kroz kreativna i održiva rešenja. Koncerti su napajani solarnom energijom, a energiju su doprinosili i fanovi koji su plesali na kinetičkim podovima ili pedalirali na stacionarnim biciklima kako bi punili baterije za produkciju. Primijenili su principe kružne ekonomije, nudeći stanice za dopunjavanje vode, podstičući upotrebu višekratnih flaša i sakupljajući 86% LED narukvica za reciklažu.
Održivo se pristupilo i keteringu: gotovo 10.000 obroka donirano je beskućnicima, a 72% otpada preusmereno je od deponija kroz ponovnu upotrebu, kompostiranje i reciklažu.
Coldplay je takođe rešavao emisije od putovanja, koristeći održivo avionsko gorivo dobijeno od otpada kako bi izbegli preko 3.000 tona CO₂, i podsticao fanove da pešače, voze bicikl, dele automobil ili koriste javni prevoz. Besplatna aplikacija pomogla je fanovima da izmere svoj karbonski otisak, nagrađujući ekološki odgovorno ponašanje popustima na proizvode.
Kroz inicijativu One Tree Planted, po jedno drvo se sadi za svakog posetioca—što je već dovelo do sedam miliona posađenih stabala u 24 zemlje. Primer Coldplay-a dokazuje da čak i velike turneje mogu biti zelene i inspirativne.
Više na:
https://klima101.rs/coldplay-muzicka-turneja-emisije/